Tuesday, October 28, 2008

Sivaji the Boss


Semalam aku layan cerita Sivaji the Boss.. cerita tamil.. aku tergerak hati mo tengok sebab ada orang rekemen sama aku.. dia ckp best.. so aku pun layan walaupun RTM2 byk betul iklan yg boleh kacau stim time tengok movie.. cerita pasal sorang laki2 ni (Sivaji) kelulusan Software Arkitek yg baru balik dr US ingin membuat kebajikan pada negaranya.. mau buat universiti dan hospital percuma utk warga miskin di India tapi apa yg dia mau buat, dia terpaksa brhadapan dgn cabaran seperti pihak kerajaan yg korup(rasuah la tu).. mau mintak kelulusan ini rasuah.. kelulusan itu.. rasuah.. dia mula2 xmo bagi rasuah tapi trpaksa jgk kalau ndak projek ndak jalan.. byk unsur pengajaran dan sebenarnya apa yg dibawak dlm cerita tu mmg ada kebenarannya.. aku teringat time kursus BTN salah satu tenaga pengajar cakap, cerita Tamil dalam TV pasal rasuah tu mmg mgambarkan keadaan sebenar kerajaan masa kini.. betul atau tidak, tepuk dada tanya perut.. hahaha.. cuma apa yg melucukan aku is bila time part tari menari & menyanyi..punyala ramai backup dancer org tamil nie.. siap di perut penari tu dilukis muka si Sivaji nie.. pusat memusat.. tarian2 ghairah filem tamil ni uda normal la.. ketawa besar aku smlm... start filem jam 9 (aku pun lupa) habis jam aku pun xtau.. aku tidur awal.. aku rasa mau jam 1 baru abis.. cayala cerita tamil nie.. kalau dlm panggung confirm kena bwk tapau nasik ooo.. keluar masuk tandas mungkin 3 - 4 kali.. kalau tnya aku ending dia mcmana, aku pun xtau..

2 comments:

Khalsyaza said...

Bro,

Gua pon tgk gak cerita tu sampai habis walaupun terpaksa menahan perasaan sebab break untuk berita...

ReezQien said...

huhuhu.. tengok cerita tu..a ku teringat ko la bro... muka sejibik.. hehhe.

Hantar YM sama aku

Pelawat ku ka nie?