Monday, October 6, 2008

KK ---> Tawau --> KK


Alhamdulillah.. akhirnya aku smpai jugak ke KK semula jam 5pm hari ni.. bertolak dari rumah sekitar jam 6.30am.. ada 2 orang kawan join sekali.. ringan sikit beban minyak negara.. hahah.. Isi minyak di Petronas Kuhara Tawau.. sempat lagi brader pam stesen tu tegur aku.. "uii bang.. wanginya pagi2 nie.. mau beraya ka".. dalam hati aku apakejadahnya beraya pagi2 buta.. "mo balik KK la".. "Oooo... bah.. selamat hari raya".. kami pun bersalaman.. aku pi check angin tayar.. isi apa yg patut dan terus meluncur di jalan raya (bukan pakai jetski).. smpai jam 8am di Kunak.. breakfast kejap.. pekena nasi kuning dan send lokasi Garmin GPS sama nuai (duniatanpahenti.blogspot.com)... sambung perjalanan ke Lahad Datu dlm 2 jam driving.. singgah jap beraya di rumah kawan.. pastu terus bergerak ke KK.. so far perjalanan ok cuma aku tgk kebanyakkan pemandu yg balik semula ke KK hari ni bwk kereta ok sikitla berbanding sblm raya.. lebih hati2.. mybe sbb ada kes kemalangan baru2 nie yg begitu trajis, sadis, sedih, tebaboomm... mmg kesianla... 7 nyawa melayang akibat kecuaian pemandu yg cuai & nda sabar2.. smpai di Ranau jam 3pm.. mau isi minyak tapi minyak di stesen Petronas habis.. adaka patut... nasib baik Shell ada... tapi berbaris punya panjang... sangkut1/2 jam jugak.. pastu lepas ranau hujan lebat pulak smpai ke KK.. tapi syukur smpai jugak dlm jam 5pm.. kesimpulannya... pemanduan kali ini ok.. kereta nda byk di jalanraya.. tiada tol.. tiada eksiden.. cuma ada satu kereta terbabas.. mybe sebab jalan licin sbb hujan.. langgar tembok bukit jugakla.. total minyak = RM100 (isi di Tawau) + RM50 (isi lagi di Ranau) nasib baik share dgn kawan2... minyak ada lebih sikitla bila dah smpai KK... badan penat ni sih... sempat lagi memblog... mati gue... esok besday aku... ada member mo blanja... yeye... KFC & wayang confirm punya... yahooo..

4 comments:

mm said...

bah bisuk ikutlah aku makan kfc..
hahahahaa

absmali said...

minyak oh minyak...aku habis RM 450 juga sebab minyak ni...:((...

mm said...

wui!! ada nama aku plakbah ko sebut man..
makaseh.. jeles c abs tu .kakakaaaa

ReezQien said...

biasalah ba.. promote kawan punya blog.. ko pun rajin2 la promote aku bah.. hehehe..

Hantar YM sama aku

Pelawat ku ka nie?