Wednesday, January 27, 2010

~Cucuk Kancing Gigi;26thJAN2010(Selasa)~



:: Kali ne aku mau cerita psl checkup aku yg ke 4 di Klinik Putrajaya..Alhamdulillah..semuanya berjln dgn lancar..aku & hubby awl2 pg Klinik supaya senang parking & cepat balik..kami smpi di Klinik pada pukul 07.20pg..mmg senang cr paking..depan2 klinik lg kami paking..pastu..kuar dr keta aku tejatuh d tangga..aduiii..sakitnya lututku..cmn jua jatuh padahal nada jua apa2 di tangga tu..mgkn uda takdir mau jatuh sana kali..redha jakla..;)..smpai jak di dlm klinik ada beberapa org uda menunggu..lebih kurang 6 org mcm tu..syukurla ndak ramai..tp ndakla kami terus dpt number sbb appoinment jam 09.20pg..so appoinment yg 08.00pg dulu dibg number..hubby mau mrh2 uda sbb ndak kena bg num wlupun awal dtg..aku pun ckp..sabarla bang...tggu jak..ada jua kena panggil tu..pastu mmg betul aku kena bg nombor giliran..lega skett..
:: Checkup kali ne..suda sedia kena bg botol utk letak air kencing..botol tu kena simpan utk next appoinment..pastu cek air kencing pun sekjap jak..ndak mcm checkup2 sebelumnya,kena tggu result lg..adeii..ne terus dpt result..alhamdulillah,air kencing aku bersih..pastu cek HB(ambik drh di ujung tangan)..ndak pyh lg scan2..tp aku suh jua hubby scan..teda nama sbb blum kul 8pg lg..mmg nurse di kaunter pendaftaran tu ckp ndak pyh lg scan d makmal..tp kebanyakan drg scan..jd aku pun ndak puas ati suhla hubby scan..tp teda jua kuar nama..heheh..tula..degil jua..tepaksala menunggu nurse di kaunter makmal tu..jam 08.15 baru nurse dtg...org pun makin lama makin ramai..tertya2 jua..cmnla mau ambik HB ne klu ramai org..klu lambat dtg yg dpt dulu bikin panas jua tu..last2 nurse tu suh letak buku merah di dpn kaunter..lega sket..nda beberapa lama cmtu,nama aku dipanggil..aku rs aku org yg kelima dipanggil..lega..fuhhh..ingatkan drg teda record sapa yg dtg awal..rupa2nya ada..bagus2..heheh...skit jugala kena cucuk wlupun di ujung jari jak..Alhamdulillah,HB aku ok..11.3..nurse ckp HB aku ok sbb 11 dan ke atas mmg normal..
:: Selepas itu baru ke bilik 16 utk jumpa nurse..cek berat..number giliran 36..bilik 16..emm hampir 15-20 minit menunggu tu,num aku dipggl..apalg masukla aku..jumpa nurse yg tertera namanya SALAWATY..ok jua dia ne..bulih ketawa2 lg..aku pun cek berat..alamakk..naik 2.7kg dlm ms sebulan..dia pun gtau..naik byk juga ne..tp ndapala..mgkn selera mkn kuat time ne..tp dia suh kurangkan mknn karbohidrat seperti nasi,kuih muih,mee goreng dsbgnya...dia suh mkn byk protein spt ikan2,buah2an & sayur2an...bukan apa aku takut juga klu dia suh minum air gula utk test ada kencing maniska inda..nasib baik nda pyh..so,aku berazam mau mkn nasi sekali sehari n lebihkan sayuran jak dlm pemakanan...hehehe...Insyallah..Pas cek berat,mau dgr jantung baby pula..alhamdulillah..jantung baby berdegup seperti besa..sihat baby aku ne..time kena cari degupan jantung baby ne,sempat lg dia menendang didlm..marah kali dia..sbb yalah time dia tdur dikacau..hahahah..lucu eh baby aku ne...;))..
:: Selepas jak cek jantung baby,duduk blk depan nurse..ditanyala,suda cucuk kancing gigi..aku ckpla belum..pastu dia ckp..OK,arine kena cucuk kancing gigi sekali..next month skali lg..klu first pregnant mmg kena 2 kali..second time pregnant sekali jak..aku pun pegila cucuk utk kancing baby..ndak juala skit tp ada kesan samping..smpi di umah tgn kiri aku ne lenguh2..penat..dan ndak bermaya..adeii..mcm ada jarum tetinggal didlm tgn aku ne..huhuhu..aku pun tdur utk merelaxkan tgn aku..kesian hubby..kelaparan sbb aku ndak larat mau msk pun..last2 mkn d Presint 16 jak kami..;))
:: lebih kurang kul 9.15pg,checkup utk kali ne berjalan lancar dan awal balik..next month appoinment on 23rd FEB..ingatkan check up kali ne last sbb next month aku blk kg uda..tp disebabkan tarikh tu blum lg blk kg,jd aku pun ok jakla..alang2 jua kena cucuk kancing gigi d cne..
:: pas dr klinik..hubby bw g mkn di Rest.Dapur MAS..kesian hubby kelaparan menunggu..mklumla blum breakfast dr pg..kami mkn nasi lemak bersama2 dgn smbl kerang..nyumnyumm..abis baa..ketarala lapar..hahah..
:: hubby cdgkan mau scan baby,tp awal pula..lgpun nnt mau minta surat doktor kebenaran doktor utk mensahkan kandungan aku sihat dan bleh naik kapal terbang..so,ndak jd..kami beli tiket kapal terbang jakla..
:: gitula kisahnya utk cek up kali ne..cepat abis wooo...next month pun mau dtg awl2 supaya cepat abis awal..anyway..thanxs to hubby sbb temankan aku d klinik n sanggup cuti pula tu..Love u abg...;))

No comments:

Hantar YM sama aku

Pelawat ku ka nie?