Thursday, January 7, 2010

~~ I'm PREGNANT..!!! ~~


:: Post kali ne,aku nak kongsi cerita pasal berita yg amat menggembirakn aku & hubby iaitu kehamilan aku...Ok,aku nak cerita dulu cmn mula2 aku tau aku mengandung..hehe..mmg ndak sangkala..;p

:: Pas saja kenduri kawen di sebelah hubby iaitu d Tawau,aku suda rasa nda sedap badan tp mgkn sbb penat kali..mau demam2 ne..tp not expectla akn mengandung..heheh..ndak tau lg time ne..wat cm besa jak..tp mcm ada perubahanla bdn aku ne..

:: Lepas seminggu lebih berada d Twu,kami pun stat memulakan kehidupan baru kami di KL..aku pun kena buat kelas utk renew kontrak with MAS..(utk pengetahuan semua,aku keja ngan MAS suda 5 tahun & kena renew after that..)..Hubby pula kena keja semula sbb cuti kawen uda abis..kesiannn..hehehe...

:: Aku memulakan kelas pada bulan 16 Sept 2009..klu nda silap la..rs mls mo bgn pg2 ne..tp oleh kerana ada kelas tepaksa juala bgn pagi2..rs lemah pun ada..
Dipendekkan cerita,pas 2 or 3 hari wat kelas,aku rs mcm lain2 uda badan ne..a
ku ingat lg time tu bulan puasa...d kelas pun ngantuk2 n mudah letih jak,dlm fikiran mgkn psl puasa kali..tp selalu ok jak klu posa.Aku suhla hubby belikan pregnancy test kt farmacy..mlm tu jua aku test time mandi..


:: Mau test benda tu kena ikut arahan..so aku ikutla apa yg tertulis d bhgn cara menggunakannya tu..mula2 benda tu kena kenakan air kencing,pastu tggula dlm 1 atau 2 minit utk bg tgk result..perasaan aku ne jgn ckpla,bedebar2,excited,sakit dada..hehehe..suma ada..slma pemprosesan benda tu aku uda nampak line yg satu lg timbul..pastu aku tgk resultnya,mmg sah ada 2 line..+VE!!terang lg tu..Gembira+Terharu perasaan aku tika tu..aku mmg suda jangka pun..aku mmg mengandung..tp mau mengesahkannya jak..aku terus mandi cepat & nda sbr mau gtau hubby..hubby pun hepi jak dgr aku gtau it's +VE!!!..huhuhu...Dlm masa yg sama,aku befikir juala samada mau meneruskan kelas yg ada 4 hari lagi sblm fly blk..tya hubby,teruskan jak dulu sbb nada jua wat apa2 d umah kan..so aku decided utk meneruskan kelas...

:: Mau djadikan cerita time wat kelas tu aku bleeding..ndak tau np mgkn psl byk gerak..naik turun tgga..aku gtau hubby aritu n mlm tu kami pun pegila wat 1st check d Klinik Swasta d USJ..Lupa uda nama tempat tu apa..Aku pun jumpa Doktor,gtau mslh yg dhadapi..doktor pun suh scan n dia ckp mmg aku pregnant sbb uda nampak kantung baby..tp ndak cnfirm lg kunun sbb dia ndak pasti itu kantung baby ka or darah period..adeii..td ckp kantung baby..saja jak mau aku dtg blk g sana..huhuhu..mmg betul,dia suh dtg balik dalam mggu depan & bg MC seminggu sbb takut2 itu kantung..lg la aku konfius..*_*..Patutla dia suh dtg balik sbb bleh MASYUKKK baa..mksud aku mahal gla..sekali cek,consultion & scan mau RM150.00..terkedu hubbyku..hahaha...terus hubby ckp ndak pyh lg g klinik ne sbb doktornya lelaki..cina lg tu..dia ingat doktor pompuan..lagipun mahal ehh..aku ne ok jak..ciann hubby...thanks to hubby sbb byrkan & temankan sy wlupun uda lewat mlm..hehehhe...

:: Aku pun menangguhkan kelas..aku gtau management yg aku pregnant..terus drg bg cuti setahun..MC seminggu,cuti setahun..hahah..tanpa gaji ok..matailaa...hehehe..hubby pun ok jak dia ckp asalkan kandungan ok n selamat..oh ya..lupa gtau..time ne kandungan aku 4 weeks..menurut kata doktor cina tu la..;))

:: Bermulala kehidupanku sbg surirumah tangga sepenuh masa..kdg2 best..kdg2 buring pula..tp yg bestnya dpt jumpa hubby tiap2 hari..klu aku keja mmg limitedla kami mau jumpa..Anyway..smpi cne lu la aku menulis..mau msk tuk hubby utk lunch..pasne sambung lg ok..

No comments:

Hantar YM sama aku

Pelawat ku ka nie?