Saturday, September 27, 2008

Jom Wayang...


dari kiri : Zaba , aku, wanz, hartz, nu@i (yg snap pic.. sori nuai x masuk pic mu)

Mulanya aku sendiri pun nda tau kenapa aku letak tajuk tue.. di KK ni panggung wayang yg best n murah pun GSC la.. kalau mau puas hati dari segi sound system, tengokla di Cathay Cineplex.. harga pun boleh tahan.. RM9 tapi puas hati.. saja mau share dgn yg lain inilah geng2 tengok wayang bila ada masa free... bulan puasa ni x pernah lagi tengok wayang.. mybe disebabkan tiada wayang best.. last sekali tengok filem "Death Race" yg aku rasa ok jugakla dalam 3.5 bintang gitu... aku ni lebih suka tgk wayang yg meletup2 & byk special effect tapi kalau telampau byk effect pun nda bagus jugak.. berpada2 padala.. selain drpd "Transformers" , film "Iron Man" pun memang bagi aku 5 bintang la.. mmg berbaloi..

Di sini aku mau share sikit fakta movie yg box office di U.S dari dulu kini dan selamanya (belum tau ni..)

1. Titanic - $600,788,188 (1997)
2. Dark Night -
$522,573,036 (2008)
3. Star Wars -
$460,998,007 (1977)
.....
.....
21. Iron Man -
$318,234,471(2008) ??? filem yg aku minat no. 21?

Sumber : http://www.boxofficemojo.com/

Aku respect tul orang U.S kalau buat filem.. mesti cecah juta2.. itu baru weekly.. belum monthly.. filem malaysia ni aku rasa masih jauh ketinggalan.. bukan mau kondem filem tempatan.. tapi aku rasa kbykkan org pndapat pun sama.. balik2 cerita cinta.. cerita hantu pun kadang2 pun ntahapaapa... kalau member bwk tgk cerita melayu.. aku rasa conform aku tidur.. bagus lagi tgk iklan.. mungkin teknologi dan dana perfileman kita masih jauh ketinggalan dgn dorang tp aku rasa itu bukan alasannya... jiran kita thailand/Indon/Singapore pun boleh buat filem lagi bermutu.. aku ni bukannya hebat pun pasal filem2 nie utk bagi komen.. tapi sebagai orang yg suka tgk wayang.. filem tempatan ni bukannya 1st atau last choice.. tapi langsung tiada dlm choice... cicakman 2?ya.. coming soon Disember 2008.. tapi aku langsung x trfikir mau tengok.. sedangkan filem Superman Returns aku tunggu hampir setahun.. lepas tengok puas hati... siap beli DVD original lagi.. 2 disc special edition.. lu pikirla sendiri (pinjam ayat nabil jap).. ok...

1 comment:

yuliawan prakoso said...

Selamat Hari Idul Fitri 1429 H

Salam dari Indonesia

Hantar YM sama aku

Pelawat ku ka nie?