Monday, January 5, 2009

Jambatan


Dalam 2-3 bulan ni merupakan bulan2 yg agak kritikal bagi aku.. knp kritikal?sbb aku rasa kritikal la sbb tu aku ckp kritikal.. org lain mungkin anggap biasa jak sebab masing2 punya hal la kan.. aku trpaksa mempertimbangkan untuk membuat keputusan samada aku perlu melalui jambatan yang rapuh & bila2 masa saja akan runtuh.. kalau aku membuat keputusan utk teruskan melalui jambatan itu, ada dua kemungkinan samada runtuh atau tidak.. kalau runtuh, aku akan jatuh dan terus jatuh ke bawah. Aku akan sakit dan terpaksa hadapi kesakitan sendirian.. tapi kalau tidak runtuh, maka nasib aku agak baik dan aku akan teruskan perjalanan menuju impian & harapan. Kalau aku ambil keputusan utk tidak melalui jambatan itu, aku tidak akan tau sebarang kemungkinan yg berlaku.. ini menunjukkan aku tidak berani menanggung sebarang risiko.. kalau takut dgn risiko, jangan bicara soal perjuangan.. ya betul.. risiko yg bakal aku terima?aku suka atau tidak, aku kena terima.. once aku sudah decide utk melalui jambatan itu, aku akan brsedia secukupnya dengan bekalan yg ada.. kalau apa yg aku rancang & harapkan tidak menjadi, aku tidak akan menyesal sebab setakat ini sajalah usaha aku sebagai seorang hamba Allah yang lemah lagi kerdil.. sesungguhnya perancangan Allah jua yg paling cantik dan indah utk hambaNya...

5 comments:

mm said...

mcm na jua ko tau klu jatuh jambatan tu sakit. klu dbawah jambatan tu ada air atau tilam sadap jua tu jo. hahahhaa...

TEVEZ said...

buat dulu la kan nuai... baru tau...
bak kata pepatah.. sudah terHantuk baru terngadah.... kalo jato tapi x sakit? kalo sakit pandai2 la sendiri. sapa suruh.. hahaha..........

Unknown said...

kita hanya merancang, tuhan yang tentukan okeyy..

SyEema @ SherRy said...

kalo dah tau jambtan tu nak runtuh napa nak lalu jua disana hahaha.carila jln lain utk bina jambatan yg baru.ibrt menunggu buah yg x jth2 hah buang masa jak 2

Sport tipter said...

visit my blog now : http://soccer-record.blogspot.com/

Hantar YM sama aku

Pelawat ku ka nie?